3/4/5 juni 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 3/4/5 juni 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

3/4/5 juni 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Juni 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Ik kan het bijna niet geloven maar het is alweer juni!! Wat gaat de tijd snel zeg. Gelukkig maar want ik kijk er echt naar uit om weer thuis te zijn. Natuurlijk ga ik nu nog volop genieten en proberen om zo bruin mogelijk terug te komen :)

Maandag zijn we naar Aow Leuk gegaan en hebben heb ik EMP substraten gedaan. Ik heb om mijn gemak langs de lange lijn gezwommen en alle substraten genoteerd. Het zicht was deze dag erg goed en ik heb echt genoten van alle mooie koralen. Nadat we klaar waren heb ik del lijnen opgerold en hebben we nog een fun dive gemaakt. Ik zag een hele mooi vlindervis die we maar zelden zien op Koh Tao. Gelukkig heeft iemand er een foto van kunnen maken zodat ik hem aan jullie kan laten zien! Na de duik hebben we met elkaar geluncht en ben ik in de middag weer gaan werken aan mijn verslagen. In de avond hebben we met elkaar gegeten in Mea Haad.

Dinsdag heb ik in de ochtend Emily opgehaald bij de haven en naar de duikschool gebracht. Daarna hebben we gewerkt aan een metalen constructie. Ik heb de laswerkzaamheden uitgevoerd en ook wat andere mensen leren lassen. Nadat ik een broodje had gegeten gingen we naar Biorocks. Het was alweer een tijd geleden dat ik daar geweest was, dus ik keek er erg naar uit. Het zicht was deze dag ook weer erg goed en er stond weinig stroming. Ik had twee mensen bij me om te begeleiden. Ik ging als eerste onder water en heb zelf (zonder kompas) de Biorocks gevonden. Het is een stukje zwemmen vanaf de boeilijn omdat de duiklocatie midden in een vaarroute ligt. Tijdens de duik heb ik die twee mensen geholpen met het vastmaken van stukjes koralen. Zelf heb ik alle stukjes die al eerder waren vastgemaakt gecontroleerd. Sommige stukjes zaten niet erg stevig vast of zelfs los. Met tyraps heb ik die stukjes weer vastgezet. Als koraal niet stevig vast is gemaakt zal het niet gaan groeien op de metalen constructie. Na de duik heb ik samen met Emily geluncht en een beetje bijgepraat. In de avond hebben we gegeten bij Yin Yang en was Amelia ook weer terug uit het ziekenhuis. We hebben daarna nog een drankje gedronken bij een bar. Nadat ik Amelia naar huis had gebracht ben ik lekker gaan slapen.

Woensdag hebben voor een project van Shivani (US) vier metalen constructies afgezonken in Suan Olan. We hebben twee constructies gevuld met stukken dood koraal en stenen. Daarna hebben we alle constructies voorzien van touwen met stukjes koraal. Ze gaat de constructies met elkaar vergelijk en kijken welke meer leven aantrekt. Waarschijnlijk degene met veel beschutte plekken voor kleine vissen en ongewervelden. Ik heb samen met Emily vier manden vol met 'rommel' verzameld en dit in de constructies gelegd. Het is erg zwaar om te zwemmen met zo'n zware mand en ik was dan ook snel door mijn lucht heen. Na de lunch ben ik weer achter mijn computer gedoken. In de avond hadden we een Save Koh Tao meeting en die ging voornamelijk over het festival dat in Juni zal plaatsvinden. Daarna hebben we met de hele groep gegeten bij restaurant BamBam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 30446

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: