27/28/29 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 27/28/29 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

27/28/29 mei 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Mei 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Omdat we zaterdag heel de dag in touw waren voor de DMCR hebben we maandag vrij gekregen. Dus jullie raden het al, het was weer uitslapen geblazen. Ik heb aan mijn verslagen gewerkt en ik heb tussen de middag wat eten gebracht bij Amelia. Die lag ziek op bed dus heb ik samen met haar gegeten. Daarna ben ik verder aan het werk gegaan. Omdat ik maar 1 stopcontact in mijn kamer heb moet ik vaak op mijn bed werken. Dan haalt mijn snoer het naar de laptop. Ik wilde vandaag lekker op het balkon werken dus heb ik even een verlengsnoer kunnen regelen. Ook heb ik heerlijk genoten van een voet massage. In de avond heb ik met een klein groepje gegeten, waaronder Amelia. Ze was nog best ziek en dus heb ik haar op mijn scooter naar huis gebracht. Zo woont boven op een berg en onderweg waren we ook nog even gestopt om drinken te kopen. Dus ik heb netjes al het drinken naar boven gebracht. Daarna heb ik een film gekeken en ben ik gaan slapen.

Toen ik dinsdagochtend bij de duikschool was werd ik gebeld door Amelia, ze had een bloedtest laten doen en de uitslag was helaas niet goed. Haar bloed was positief getest op Dangue fever en ze had een laag gehalte aan bloedplaatjes. Daarom moest ze naar het ziekenhuis in Samui. Ik heb haar opgehaald en naar de kliniek in Chalok gebracht. In de middag is ze met de boot naar Samui vertrokken. In de ochtend hebben we een EMP (Ecological Monitoring Program) gedaan in Hing Wong Bay. Ik heb de substraten genoteerd langs de ondiepe lijn en ik heb ook nog de ongewervelde en vissen gedaan langs de diepe lijn. Zelfs toen had ik nog genoeg lucht in mijn tank op nog een rondje te zwemmen. Je hebt in deze baai grote rotsen waar je tussendoor kan zwemmen. Na 126 minuten (bijna lege tank) kwam in dan eindelijk weer boven!! In de middag hebben met elkaar geluncht bij Tukta. In de avond heb ik wat dingen geregeld voor de reddingsbrigade en heb ik nog een film gekeken.

Woensdag zijn we naar Buoyancy world gegaan en hebben we veel stukje koraal kunnen vastmaken aan de bestaande structuren. Ik heb lekker gewerkt en was tevreden met het resultaat. Ook deze middag hebben we weer met een groepje geluncht. In de avond heb ik wederom weer lekker op mijn laptop gewerkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 30445

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: