Weekend 16 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Weekend 16 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Weekend 16

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Mei 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Deze zaterdag was een speciale dag. De Department of Marine and Coastal Resources (DMCR) heeft heel veel metalen constructies geschonken aan New Heaven Reef Conservation Program. Een aantal medewerkers daarvan hebben deze week ongeveer 30 kleine constructies gemaakt. Eerder deze week hebben we al touwen met koralen klaar gemaakt. De touwen gaan we weer vastmaken aan de constructies zodat de koralen daarop kunnen groeien. Samen met de DMCR en aan aantal andere duikscholen hebben we de constructies te water gelaten. Ik heb heb samen met een groepje de locatie voor de constructies alvast voorbereid. Ik had de leiding tijdens deze duik. We moesten twee lange lijnen uitleggen, met 3 meter tussen beide lijnen. De lijn moest tussen twee bestaande constructies komen te liggen, gelukkig kon ik deze allebei snel vinden. Daarna hebben we constructies langs de lijnen op 2 meter afstand van elkaar neergezet. Dat betekende dat we weer aan de wandel moesten onder water. De constructies waren niet zo groot maar ik was al snel door mijn lucht heen. Toen ik bij de boot was heb ik mijn lege tank omgewisseld voor een volle. Tijdens mijn tweede duik heb ik veel touwen vast kunnen zetten met draad, zodat deze stevig vast zaten. Rond 17.00 uur kwamen we terug en moesten we met onze spullen om hoog 'klimmen' naar de auto. Gelukkig verzorgde de DMCR een lunch op de boot. In de avond kregen we van de DMCR een diner aangeboden. We mochten alles bestellen en als toetje kregen we een heerlijk stuk taart. Al snel kwam de drank op de tafel! Rond 22 uur heb ik Emily terug gebracht naar haar kamer. Zij en nog 2 andere meiden moesten om 23 uur met de nachtboot mee. Rond half 11 heb ik Emily weggebracht naar de haven en ben ik daarna gaan slapen.

Zondag kon ik eindelijk weer een keer uitslapen, ik werd dan ook pas om 11.00 uur wakker. Om 12.30 ging ik samen met Juan brunchen in Sairee. Ik heb een heerlijk Scandinavisch ontbijt op (Ei, zalm, brood, salade en aardappel). Vervolgens hebben we nog koffie besteld met ijs. Deze dag mocht ik me van mezelf een beetje verwennen. Al twee weken heb ik niets slechts gegeten en ik vond het tijd voor een beloning. Na de brunch heb ik aan mijn verslag verder gewerkt. Eigenlijk heb ik dat de hele middag gedaan. Ik ben al aardig opschoten. In de avond hebben we met elkaar gegeten bij YY (Yin Yang) en daarna hebben we nog wat gedronken bij een bar. Nadat ik weer bij was met alle GTST afleveringen (eindelijk goede internet verbinding) ben ik lekker gaan slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 30442

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: