23/24 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 23/24 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

23/24 mei 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Mei 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Donderdag hebben we een korte briefing gehad over wat we die dag gingen doen. We gingen in twee groepen stukjes koraal verzamelen. Nogmaals, we verzamelen afgebroken stukjes koraal of koraal dat op een onstabiele ondergrond groeit en nog klein is. We halen nooit iets weg van het rif of breken goede koralen af. We proberen zoveel mogelijk variatie aan te brengen op nieuwe structuren. Mochten er dan slechte omstandigheden zijn voor bepaalde soorten raken we niet een heel rif in één keer kwijt. De koralen die gevonden hadden hebben we weer in touwen vastgemaakt. We hebben met de hele groep, die redelijk groot is momenteel, ongeveer 30 touwen kunnen vullen. Daarna hebben we ze allemaal netjes naast elkaar opgehangen aan een tijdelijke pvc constructie. Tijdens deze duik had Chad een extra tank meegenomen omdat vandaag belangrijk was om het werk af te krijgen. Toen ik 50 bar had kon ik door een extra regulator van Chad ademen, hierdoor kon ik langer dan normaal onder water blijven. In totaal was ik 112 minuten onder water. Daarna hebben we met elkaar geluncht. In de avond hebben we met elkaar gegeten bij Yin Yang om de 30ste verjaardag van Amelia te vieren. We wilden haar tijdens het eten met iets verassen maar ze is voor veel producten allergisch. Toen kwam ik op het geniale idee om een komkommersalade te bestellen en om kaarsjes in de komkommers te stoppen. Toen ik het ging bestellen was het erg druk in de keuken. Ik kreeg zelf twee komkommers toegeworpen en ik moest het zelf maar klaarmaken. Haha daar stond ik dan tussen alle kleine Thaise dammetjes, in een ook nog eens hele warme keuken. Nadat ik 10 kaarsjes had aangestoken liep ik door het restaurant naar de tafel en begon iedereen mee te zingen. Amelia was erg blij en heeft genoten van de komkommertaart!

Vrijdag hebben we weer naar zeepaarden gezocht. We hebben het dit keer met behulp van een lang stuk touw gedaan. Om de vier meter stelde iedereen zich op en hield de lijn vast. Daarna zwommen in een grote driehoek (zoals vogels ook vliegen) en speurde iedereen naar zeepaarden. Ik had geen plek aan de lijn dus ik zwom een beetje in het midden. Ook was ik tijdwaarnemer en moest ik alles water er gebeurde noteren, met de tijd erbij. Iedereen die naar boven ging kwam zich eerst melden bij mij. We hebben geen zeepaarden gezien maar wel een koraalduivel! In veel tropische wateren is deze vis een plaag maar hier wordt hij niet zoveel gezien. Na de duik hebben we weer met elkaar gelucht. Ik heb in de middag weer aan mijn verslag kunnen werken. In de avond hebben we met elkaar overheerlijke pizza gegeten en nog een drankje gedronken bij een bar!












Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 30438

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: