20/21/22 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 20/21/22 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

20/21/22 mei 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 Mei 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Maandag zijn mijn laatste vier weken stage ingegaan. De tijd gaat nu echt snel en ik ben nu druk bezig met het schrijven van verslagen. Ook maak ik gelijk wat verslagen voor vrij invulbare studiepunten.

Maandag begon de dag met een lezing. De lezing ging over de monitoring die we uitvoeren langs een lange lijn van 100 meter (EMP). De lezing ging over verschillende soorten vis. Aangezien ik altijd de substraten doe heb ik de lezing over vissoorten maar weer eens bijgewoond. Daarna gingen we met de auto naar de andere baai (het water staat nu te laag in de baai bij Chalok). Daar werden naar de grote boot gebracht en hebben we vanaf daar gedoken. Ik heb twee nieuwe meiden Emily en Amelia begeleid tijdens het uitvoeren van een vis monitoring. Daarna hebben we nog een fun dive gemaakt en wat plastic opgevist. Toen hebben we met elkaar geluncht. Daarna heb ik weer verder gewerkt aan mijn verslagen. In de avond heb ik dat ook gedaan en ben ik na een heerlijke voetmassage op tijd gaan slapen.

Dinsdag zijn we in de ochtend begonnen met het maken van een metalen constructie. Juan had een mooi ontwerp van een lotus bloem gemaakt en we hebben met elkaar een begin gemaakt. Ik heb mijn las kunsten weer even kunnen oefenen. Daarna zijn we naar Tanote gevaren en hebben we weer stukjes koraal aan de betonnen ballen vastgemaakt. Ik ging met de tweede groep naar beneden en wij namen de plakkerige substantie mee. Het is een soort klei maar na ongeveer een half uur wordt het erg hard en is het heel stevig. Toen we met de boot terug kwamen en we met de kleine boot werden opgehaald begon het precies met regenen. Toen de boot terug kwam voor de tweede trip ging het nog harder regenen. Precies toen we halverwege waren hielt de boot er mee op. We waren helemaal nat en hadden het erg koud. Na 10 minuten deed de motor het weer en konden we gelukkig verder varen. Het is hier erg warm maar de regen voelt aan als ijswater!! In de middag hebben we weer gelucht en daarna ben ik weer verder gaan werken aan mijn verslagen. In de avond heb ik een film gekeken, The lucky one.

Woensdag hadden we een korte briefing en zijn daarna naar Aow Leuk gevaren. Daar hebben we rode spons verwijderd. Deze soort spons groeit over de koralen heen waardoor ze dood gaan. We hebben tafels met jonge koralen en deze waren voor een groot gedeelte al overgroeid met spons. We hebben alles van de tafel gehaald en de tafel helemaal schoon gemaakt. Daarna hebben we de koralen schoongemaakt en terug geplaatst. Ja ik kan hier ook mijn hart ophalen, met een borstel en een tandenborstel lekker schoonmaken :) Na een lange duik (102 min) voeren we weer terug. Daarna hebben we met elkaar geluncht. Daarna heb ik een aantal afleveringen van GTST gekeken en ben ik verder gaan werken aan mijn verslag. In de avond heb ik een soepje gegeten en heb ik mijn werk van de middag weer hervat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 30441

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: