17/18/19 juni 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 17/18/19 juni 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

17/18/19 juni 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Juni 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Maandag zijn Amanda en ik vroeg (half 6) opgestaan en gaan ontbijten. Onze taxi naar de ferry kwam ons rond 06.45 halen. Om 08.00 uur vertrok de boot richting Koh Tao. Helaas was het erg bewolkt en zag het weer er niet hoopvol uit. Om 10.15 uur kwamen we aan en stonden Emily en Shivani ons op te wachten. Ze waren zo lief om met mijn scooter naar de pier te rijden zodat we geen taxi hoefden te nemen. We hebben een kopje koffie gedronken in Mea Haad en daarna zijn we op de scooter naar Chalok gereden. Amanda zat achterop en de koffer was stevig tussen ons ingeklemd. Je had ons moeten zien rijden, Amanda's eerste ervaring op de scooter!! Toen we in de kamer aankwamen hebben we onze spulletjes even uitgepakt en zijn we gaan lunchen. Gelukkig begon het zonnetje door te breken en werd het lekker heet! Na de lunch zijn we naar het vieuw point gegaan en hebben we lekker actief geklommen. Het waaide flink maar het uitzicht was prima. Nadat we weer veilig beneden waren zijn we naar Freedom beach gegaan en hebben we gezwommen. Het weer was redelijk en toen hebben we nog even op het strand gelegen. In de avond hebben we bij Tukta gegeten en hebben we genoten van een heerlijke voetmassage. Na deze drukke dag gingen we lekker op tijd slapen.

Dinsdag waren we om 08.45 bij de duikschool om onze spullen klaar te maken voor het duiken. Daarna hebben we bij Tropicana ontbeten. Rond 10.30 zijn we met de boot vertrokken naar Shark Island. Omdat het al een tijd flink waait stonden er enorme golven. Ik had nog nooit zulke golven hier gezien dus Amanda viel gelijk met haar neus in de boter. Onze eerste duik was bij Shark Island en het zicht was niet al te best. Toch hebben we een leuke duik gemaakt. Daarna zijn we naar Hin Ngaam gevaren en hebben we een tweede duik gemaakt. Tijdens deze duik zagen we een hawksbill turtle en Amanda heeft ook nog een haai gezien. Deze dag kon niet meer stuk. De zon scheen ook nog eens!!! Na de lunch hebben we lekker op het strand gelegen. In de avond zijn we naar het Koh Tao festival geweest en hebben daar allemaal heerlijke hapjes op. Na het festival hebben we nog een drankje gedronken in Mea Haad.

Woensdag kwamen we rond 09.00 uur aan bij de duikschool en was deze nog niet open. Het was niet zeker of we wel konden gaan duiken. Iedereen had het de afgelopen avond laat gemaakt en had een kater.We zijn toen eerst maar gaan ontbijten, een heerlijke croissant met brie!! Gelukkig opende iemand om 10.00 uur de duikschool en konden we gelukkig gaan duiken. Omdat het weer nog steeds hetzelfde was zijn we weer naar Shark Island gegaan. Helaas was het zicht tijdens deze duik nog slechter en was het daarom niet erg bijzonder. Tijdens de tweede duik heb ik Amanda onze kunstmatige riffen laten zien, Suan Olan. Helaas was het zicht zo slecht dat ik geen oriëntatiepunt meer had en we dus maar de helft hebben kunnen zien. Gelukkig scheen de zon lekker en dat maakte een hoop goed. Na een heerlijke salade als lunch zijn we weer naar de kamer gegaan. Daar hebben we ons op gemak omgekleed en zijn we rond 18.30 naar de duikschool gegaan. Vanuit daar gingen we met elkaar naar het festival terrein in Sairee. We hebben weer heerlijke hapjes op en genoten van een drankje.