16/17 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 16/17 mei 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

16/17 mei 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Mei 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

Donderdag begon de dag met een lezing over zeeschildpadden. Deze had ik al vaker gehoord maar toch heb ik weer wat nieuws geleerd. Daarna gingen we met de boot richting Aow Leuk, bij ons hadden we de laatste zeeschildpad. We krijgen regelmatig kleine zeeschildpadden van een programma van de Thaise overheid. Deze schildpadden verzorgen we dan in tanks totdat ze ongeveer een jaar oud zijn. Jonge zeeschildpadden die net uit een ei kruipen hebben weinig kans op overleven. Als we zeeschildpadden uitzetten als ze een jaar oud zijn hebben ze meer kans om te overleven. De hele weg heb ik de box waar de schildpad inzat goed vastgehouden en eenmaal in Aow Leuk aangekomen mocht ik de schildpad, nr 3 ook vrijlaten!! Hij/zij keek even om zich heen en daarna zwom hij weg richting de bodem. Hij/zij spetterde mij nog even nat als een bedankje! Toen zijn we gaan duiken bij ons kunstmatig rif. Ik heb samen met Amelia (Canada) wat stukken steen en dood koraal in de betonnen ringen gelegd die de walvishaai constructie op zijn plek houden. Door dit in de ringen te plaatsen creëren we een mooie leefomgeving voor vissen. Na de duik hebben we met elkaar geluncht. Omdat we laat hadden gelucht heb ik in de avond niets gegeten en heb ik een film gekeken.

Over een aantal maanden komt er iemand naar Koh Tao die de populatie van zeepaarden in kaart gaat brengen. Nu worden hier wel eens zeepaarden gezien (ikzelf nog nooit gezien) dus we proberen nu voor deze persoon alvast plekken rondom het eiland te zoeken waar we zeepaarden kunnen vinden. Vrijdag waaide het redelijk hard maar gelukkig gingen we duiken vanaf de boot in Chalok. We hebben met elkaar op een diepte van 15 meter gedoken met ongeveer 2 meter afstand tussen elkaar. Iedereen speurde de bodem af. Na een tijd werd het zicht slechter en raakte iedereen verspreid van elkaar. Ik was samen met Chad en nog een persoon en we kwamen boven een stuk verder dan de baai. Gelukkig kwam de boot ons ophalen. Er stonden 'hoge' golven (voor Thaise begrippen, in NL zijn we wel wat meer gewend) dus het was best even lastig om aan boord te klimmen. Toen iedereen aan boord was hebben we de rest een heel stuk verder ook aan boord geholpen. Nadat iedereen weer veilig terug was bij de duikschool hebben we met elkaar geluncht. In de avond hebben we met een hele groep gegeten en daarna een drankje gedronken. Na een paar afleveringen van GTST gekeken te hebben ging ik lekker slapen. Morgen geen wekker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 30437

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: