05/06 februari 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 05/06 februari 2013 - Reisverslag uit Ban Ko Tao, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

05/06 februari 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Februari 2013 | Thailand, Ban Ko Tao

De tweede dag begon met een interessante lezing over de werkzaamheden die we die dag gingen doen. Langs een lange lijn van 100 meter worden, in 4 stukken van 20 meter, allerlei diersoorten gezocht. Als je diersoorten tegenkomt moet je dit noteren op een bord. Ik had weer moeite met mijn juiste aantal kilo's aan lood. Ik dreef daarom steeds naar boven en heb het op een gegeven moment maar opgegeven. De plek waar we gedoken hebben was erg mooi. Er waren heel veel soorten koraal te zien en ik heb ook heel veel vissen gezien. Zelfs een school van wel duizenden vissen. Die avond hebben we met elkaar gegeten in een lekker restaurant. Het eten is hier echt zo lekker en gezond!!

Vandaag hebben we weer een lezing gekregen over de opwarming van de aarde, zeespiegelrijzing en wat dat allemaal voor gevolgen heeft voor het koraal. Helaas allemaal schrikbarende feiten. Maar het goede nieuws is dat er in Koh Tao veel gedaan wordt aan opbouw en herstel van koraalriffen. We zijn vandaag naar een plek gegaan waar op ongeveer 10 meter diepte grote constructies zijn afgezonken. Op deze constructies worden steeds stukje koraal bevestigd. Het koraal krijgt hierdoor een nieuwe kans om weer te groeien. De stukjes koraal die we bevestigen zijn gevonden en breken we dus niet zelf af. Sinds 2008 staan deze constructies er al en het is zo ongelofelijk mooi, nu al. Omdat ik nu het juiste aantal kilo's aan mijn gordel had hangen heb ik ook 4 stukjes koraal bevestigd. Lekker op mijn knieën zitten werken op 10 meter diepte :) Rond de constructies heb ik de mooiste vissen gezien, ze komen erg dichtbij. Je bent aan het werk tegelijk lijkt het alsof je op vakantie bent.

Nu ga ik ook eten met alle vrijwilligers. Er zijn er al een aantal wat langer maar die gaan aan het einde van deze week al naar huis. De mensen waarmee ik gekomen ben blijven gelukkig nog even.

  • 06 Februari 2013 - 13:10

    Erik:

    Hoi Mieke,

    net even al je verhalen terug zitten lezen, ben wel stiekem jaloers hoor, gewoon lekker duiken.....

    veel plezier nog.


    XXX

    ERik

  • 08 Februari 2013 - 22:08

    Pieter Jan:

    Hoi Mieke,

    Geweldig om zo op de hoogte en ( diepte :-) te blijven.
    Het ga je goed en we kijken al weer uit naar je volgende verslag.
    XXX Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 30425

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: