27/28 juni 2013 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu 27/28 juni 2013 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

27/28 juni 2013

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

29 Juni 2013 | Thailand, Ko Samui

Donderdag werden we om 08.30 uur opgehaald door een taxi. We werden naar een verzamelpunt gebracht voor de dagtocht naar de Phi Phi eilanden. Vanuit het verzamelpunt liepen we naar de speedboot die op ons lag te wachten. De boot voer weg vanaf het strand en wij zaten in de punt. Helaas was het niet echt comfortabel voorin, gelukkig duurde de reis maar een half uurtje. De eerste stop was bij een eilandje dat vlak bij de Phi Phi eilanden ligt. We hebben even op het strand gelegen en gezwommen. Vervolgens zijn we naar plekje gevaren waar we konden snorkelen, het was niet echt bijzonder maar we hebben wel wat andere vissen gezien. Vervolgens zijn we naar een andere snorkelplek gevaren waar het koraal iets mooier was. Helaas zwommen er heel veel kleine, doorzichtige kwalletjes in het water wat erg vervelend was. Toen we weer aan boord waren (inmiddels een andere plek gevonden) voeren waar naar Phi Phi Leh en hebben we de mooie lagune en maya bay gezien. De film The Beach (met Leonardo Dicaprio) is op dat strandje opgenomen. Het was een mooi strandje maar helaas was het hoog water en waren er enorm veel toeristen! We vertrokken daarna voor de laatste stop bij Phi Phi Don, daar hebben we gelucht. Er stond een buffet voor ons klaar en we konden gelijk aanvallen. Na de lunch hebben we nog een ijsje gegeten en wat winkeltjes bezocht. Rond 16.00 uur waren we weer terug bij het hotel en hebben we lekker nog even van de zon en een cocktail genoten. In de avond hebben we weer lekker gegeten en GTST gekeken! Morgen vertrekken we naar onze laatste bestemming, Koh Samui.

De plekken die we bezocht hebben in Krabi zijn allemaal getroffen door de tsunami in 2004. Hier en daar zie je wel wat gedenk tekens of borden voor evacuatieroutes. Het is erg raar om te beseffen dat het daar toen zo'n enorme chaos en puinhoop is geweest

Vrijdag hebben we rond 09.00 uur ontbeten en hebben we al onze spulletjes ingepakt. Ik heb een extra handbagage koffertje gekocht omdat ik anders al mijn spullen niet mee kan nemen. De koffertjes zijn ook niet zo duur hier en ik kan hem ook weer gebruiken voor het reizen naar en van Leeuwarden. Rond 11.00 uur zijn we uitgecheckt en zijn we gaan lopen naar de bushalte. Natuurlijk konden we ook een taxi bestellen maar dat was erg duur. Met een grote bus zijn we naar het vliegveld gereden en daar zijn we ingecheckt. Om 13.15 konden we aan boord van het vliegtuigje, wat heel erg leeg was. We stegen om 13.45 op richting Koh Samui. Het was maar liefst 40 minuten vliegen en we kregen ook nog een maaltijd. We hebben alles echt heel snel opgegeten en toen we net de laatste hap door onze keel hadden gingen we al weer bijna landen. We konden niet eens uitbuiken of even een boekje lezen! De zon scheen volop bij aankomst! Nadat we onze koffers hadden zijn we met een taxi busje naar het hotel gereden. In het busje zat ook een stel uit het Westland die op weg waren naar Koh Tao. Natuurlijk heb ik ze even de nodige tips en visitekaartjes gegeven! De rest van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Ook hebben we een lekker cocktailtje op! In de avond hebben we gegeten bij een restaurantje verderop in de straat, heerlijk gegeten. Daarna hebben we weer een aflevering van GTST gekeken! Daarna zijn we lekker gaan slapen....op naar het laatste weekend!!!!!!!