Weekend 20 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Weekend 20 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mieke Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Weekend 20

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Juni 2013 | Thailand, Krabi

Omdat de 4 duiken die we gemaakt hebben een beetje tegen vielen (slecht zicht, geen spannende locaties) hebben we besloten om nog één dag te gaan duiken met een ander duikschool. In Leeuwarden heb ik Robert ontmoet die nu duikinstructeur is in Koh Tao. Met hem gingen we deze dag mee om nog twee fun dives te maken. In de ochtend zijn we naar Sairee gereden om te ontbijten. We hebben bij New Heaven bakery een heerlijk ontbijt op. Om 10.15 uur waren we bij Golden Divers. Daar hebben we onze spullen gepakt en om 11.00 uur voeren we weg. De locaties voor de eerste duik waren Red Rock en Japanese Garden. We hebben een mooie duik gehad en zicht was prima. We hebben nog een aantal swin trouhgs gedaan en we hebben een zeeslag gezien. Tijdens onze pauze ging het even regenen en waren we blij dat we de andere dagen mooi weer hebben gehad. De tweede duiklocatie was Twins. Het zicht was hier wat minder maar we hebben toch genoten. We waren rond half 5 weer terug in de haven en zijn daarna gaan lunchen. Toen zijn we naar mijn kamer gereden en hebben we al onze spulletjes ingepakt. In de avond hebben we pizza gegeten in Mea Haad en hebben we nog wat winkeltjes leeg gekocht. Na een drankje zijn we gaan slapen.

Zondag zijn we om 08.00 uur gaan ontbijten in Chalok. Daarna heb ik mijn scooter ingeleverd en ben ik nog één keer langs de duikschool gegaan. Het afscheid nemen viel gelukkig mee! Om 09.00 uur vertrok de taxi richting de pier, waar we om 09.30 uur vertrokken met de boot. Uit voorzorg hadden we allebei al een pilletje ingenomen tegen reisziekte. Al snel kwamen we erachter dat het een goed idee was want er stonden hoge golven. De boot ging erg heen en weer en al snel werden er mensen zeeziek. Ik voelde me ook niet zo lekker en ik was blij toen de boot stopte bij Koh Phangan. Daar moesten we van de boot af en gelukkig voelden we ons snel beter. Voordat we met de volgende boot meegingen hebben we nog een extra pilletje genomen. De volgende boot bracht ons naar Koh Samui. Deze overtocht was iets minder heftig maar het duurde lang voordat de boot kon aanleggen. Vanuit Koh Samui vertrokken we richting het vaste land. Deze tocht was ook aardig heftig maar gelukkig heb ik alles kunnen binnenhouden. Eenmaal aangekomen stond er een bus voor ons klaar (grote dubbeldekker) die ons naar Krabi zou rijden. Eenmaal in de bus werd ik steeds misselijker en ik probeerde me zoveel mogelijk op de weg te concentreren. Na een tijdje was ik zo misselijk dat ik heb moeten overgeven. Wat voel je je dan ellendig zeg! Helaas gebeurd het na een tijdje nog een keer. Gelukkig was Amanda erg lief en heeft ze steeds plastic zakjes geregeld. Vanuit Krabi werden we met een klein busje naar het hotel gebracht. We konden snel naar de kamer waar ik een heerlijke hete douche heb genomen. Toen zijn we nog even naar de supermarkt gelopen en hebben we wat te drinken gekocht. We hadden allebei geen honger en zijn lekker op de kamer gebleven. Helaas heb ik nog een keer moeten overgegeven die avond. Om 10.30 uur zijn we lekker onder de dekens gekropen. Hopelijk zijn we morgen weer fit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Actief sinds 14 Feb. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 30404

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Stage in Thailand

15 Februari 2009 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: